Plugg idag igen..

Fick panik imorse. FUllständig panik. Inte över den stundande tentan som många av er kanske tror. Nej, över att min lägenhet var så himla, för att använda min fina marbodialekt, sketen! Hela lägenheten fallerar så här i tentatider och även kroppen får ta stryk. Att ha en kost som enbart består av fil och mackor i två veckor är inte särskilt bra, men det går fort att laga och slinker lätt ner med en kopp kaffe. Iallafall. Lägenheten såg ut som en soptipp och jag fick panik. Panik över alla brödsmulor som låg i "köket", panik över alla sopor och över alla dammråttor under soffan. Tilda tror att min städmani är ett tecken på att jag börjar bli vuxen.

Värmen har fortfarande inte gett med sig vilket gjort att jag inte kunnat plugga lika mycket som jag borde. Det känns ksönt att ha något att skylla på för alla timmar man istället sitter ute på loftgången i solen och låtsas läser i en av Ekelöfs Rättegångshäften. Vid åtta tiden ikväll var dte dags att ta tag i "dagen" och börja plugga. Upptäckte dock att mitt kaffe var slut så fick sticka ner till ica för att inhandla löfbergs lila och en hushållsost. Imorgon ska bli en bättre pluggdag. Det har jag lovat mej själv. Bara det inte blir fint väder.


 Värmen vill inte ge med sig.


Ni vet att ni älskar mej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0