Ett efterlängtat samtal

Sedan David åkte för att jobba i Kina har vi bara haft kontakt med varandra per mejl. Det har gått två månader sedan jag hörde han röst senast. Framtills idag kändes det som en omöjlighet att vara inloggade på internet samtidigt och kunna chatta med varandra med tanke på den stora tidsskillnaden. Idag vid lunchtid fick jag ett sms av Helena om att jag måste logga in på Facebook för att David var online och ville chatta med mej. Äntligen lyckas jag få "onlinekontakt" med honom och vi bestämmer att prata på skype så fort jag kommit hem.
Jag kommer hem, loggar in på skype. David ringer upp och jag svarar med ett hoppfullt "hej...?". Tystnad. Tystnad. Lite mer tystnad. Och sen kom det: "Heeeeeeeeej!".
Glädje.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0