B-artister, B-låtar och B-ert Karlsson i all ära....

...vi närmar oss årets höjdpunkt; Melodifestivalen! Tjoho! Jag älskar Melodifestivalen. Alla kassa låtbidrag, sminkkatastrofer, håruppsättningar med X antal kilo löshår, palijetter - ja, allt! Jag älskar till och med det faktumet att vi får skämmas över det skitkassa vinnarbidraget i den internationella tävlingen varje år. Men i år är allt annorlunda. I år kommer jag inte kunna infinna mej i mitt rofyllda melodifestivalen-mood. Detta beror på en endaste person. Rikard Bajs Olsson.
Jag hatar Rikard Olsson. Om man är såpass "kvalificerad" att man blir sparkad från Bingolotto och placeras som programledare i sveriges genom tiderna mest osedda program: "Vem vet mest" är man definitivt inte kvalificerad till att vara programledare för årets bästa och efterlängtade program, Melodifestivalen.
Allt kommer gå skit. Även i år. Men i år kommer de inte bero på musikernas dåliga performance. Nej, nej. Sveriges kassa placering i Eurovision song contest 2011 kommer helt och hållet bero på Rikard Olsson som skrämt alla tittare med sin äckeltjäcka attityd så att ingen till slut velat se finalen och ringa och rösta.
Från och med nu ska jag aldrig mer betala tv-licensen.

Kommentarer
Postat av: David Johansen

Det är helt fantastiskt vad jag håller med dig!!

2011-02-22 @ 16:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0