En gång Håkangalen, alltid håkangalen

När jag var fjortis, gick i högstadiet, sminkade mig fult och var allmänt pubertetsjobbig och vilsen var jag döttskär i håkan och hans musik. Allt började egentligen när jag av en slump hamnade längst fram på en gratiskonsert vid invigningen av nyrenoverade teatern vid avenyn i göteborg. Blev intervjuvad av Göteborgs Tidningen och pang! så var man såld. Några Håkankonserter senare var jag fortfarande lika såld på hans musik och köpte vartenda nytt album - till och med innan de släppts på riktigt. Jag är ingen fjortis längre och har kommit ifrån min håkankärlek. Idag förbeställde jag ändå hans senaste album och i november ska jag gå på hans 10 års konsert. Gammal kärlek rostar aldrig.





Håkankonsert, Liseberg 2006.


Håkans bästa låtar;
Nu kan du få mig så lätt
Bränno serenad
Gårdakvarnar och skit
För sent för Edelweiss
Min Huckleyberry Vän
Ramlar
En midsommarnattsdröm
Det är så jag ser det
Kom igen Lena
Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0