hemlängtan

Nu börjar jag längta hem till familj och vänner. Jag börjar alltid göra det när den första snön kommer för då påminns jag över att vintern står för dörren. Det kanske låter lite konstigt men så är det. Jag hatar snö och norrländsk vinter av hela mitt hjärta o jag förstår inte hur norrlänningar är funtade. Det roliga med norrlänningar och deras kärlek till vintern är att de tar så fruktansvärt illa upp, ja nästan som att man förolämpar dem personligen, om man talar illa om norrland. Men faktum kvarstår, norrland suger på vintern och enda anledning till att norrlänningarna inte fattat det själva än är för att de helt enkelt inte vet bättre. Jag menar, det finns faktiskt en anledning till varför norrland är låååååååååångt ifrån tätbefolkat.

Den 4 oktober åker jag till skene för att fira Håkan Hellströms 10 års jubileum. Nedräkningen har därmed börjat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0