Gulle

Igår kväll var jag och emma och åt på costas. Jag tror vi har en speciell gen som gör att vi båda älskar sovlaki. När vi kom hem tittade vi på några vänneravsnitt och sedan ville emma gå och lägga sig. Det märks att jag är nattugllan i familjen. Jag kan vara uppe hur länge som helst och blir aldrig trött. Å andra sidan är de jag som ligger och sover i sängen till två på dagen också...

Idag är det Emmas sista dag i umeå. Alltid lika kul att ha henne här. Idag bad hon mej sluta andas "så konstigt" och igår lärde hon mej hur man hittar den bästa gurkan i grönsaksdisken på maxi. Just nu har hon satt sig för att plugga patologi vilket jag lärt mig betyder "läran om sjukdomar". I fredags tvingade hon mej kolla i hennes läskiga läkarbok på en massa döda bebisar. Jag satt tio meter bort och låtsades se de äckliga bilderna. Uscha.



Jag tror att Emma kommer bli en bra läkare. Faktumet att hon är läkarstudent och jag är hypokondriker av ganska hög rang är dock ingen bra kombination.





Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu förväntar jag mig en länkning i din blogg som tack för min länk ;-)

2010-10-13 @ 20:39:22
URL: http://studentmammanbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0