blogghelvete

Det sägs att för att ha en drivande och framgångsrik blogg så ska man skriva minst sex inlägg om dagen. Okej, tänker jag då. Men liksom, vad fasiken ska alla de inläggen handla om då. Jag menar, det finns en anledning till varför jag inte läser jättekända och framgångsrika bloggar med minst sex nya inlägg per dag och det är att bloggarnas fantasi är så utdömd vid det här laget pga av alla mängder av blogginlägg de måste skriva i veckan. Ta Blondinbella tex. Ett utdrag av handlingen i hennes blogg en dag ser ut ungefär så här:

Inlägg 1. Godmorgon. Det här ska jag göra idag.
Inlägg 2. Hej. Det här har jag gjort hittills.
Inlägg 3. Dagens lunch *personlig favorit not*.
Inlägg 4. Ikväll ska jag göra det här.
Inlägg 5. Idag har jag shoppat för så här mycket pengar.
Inlägg 6. Det här ska jag göra imorgon och det här äter jag till kvällsmat.

Pure crap alltså. Fantastiskt obegripligt att sådana kommersiella bloggar får 500 000 läsare per dag. Iallafall. Jag kommer rent prinicpiellt aldrig skriva sex inlägg om dagen. Och om jag i sådana fall gör, då kommer jag försöka ta mej själv i kragen och gå och skaffa mej en hobby. Eller ett liv.

Ni vet att ni älskar mej.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Sex inlägg om dagen, eller ett inlägg om sex. Smaskigt!

2010-05-12 @ 07:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0