RIP Andra avenyn

Idag gick en kulturskatt i graven. Andra avenyn sändes för sista gången ever och jag kan inte i ord uttrycka mina känslor härför. Jag gråter. Andra avenyn var programmet med erkänt kassa skådespelare, med ett extremt orealistiskt händelseförlopp och en obeskrivbar inavel bland karaktärerna som sådär vackert karaktiserar alla kassa svenska lågbudget serier. 

Vad var det egentligen för pundhuvud på SVT som bestämde att man skulle lägga ner Andra avenyn? Oavsett vem som tog det inteligensbefriade beslutet känns sarkastiskt nog invasionen Irak ganska så smart i jämförelse. Med mitt kassa tv-utbud så ser jag ingen annan utväg än att nu börja följa Hem till gården.

Feel sorry for me.


Ni vet att ni älskar mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0