ta på dej skoooornaaa

- LIIIIIIIIIIIISA!!! Snön smälter! Såg du inte att vägarna var snöfria imorse!!! Det är vår!
- Jo, jag märkte det. Snöarbetarna har varit uppe hela natten och skrapat vägarna. Det är inte våren. Kom tillbaka igen om tre månader.


Jippi! Solen lyser och snön smälter - i södra Sverige. Åh, gud vad jag är avundsjuk. I södra sverige går de runt i shorts och äter middag ute medan jag förfryser fingrarna bara jag ska ut och hämta posten. Nåja, solen lyser faktiskt här med och det är ett sånt där underbart "åka skider väder" som familjerna hendricson och josefsson alltid ville ha i hundfjället. Och imorse (korrigering; 11.32) när jag låg halvvaken i sängen hörde jag faktiskt hur isen smälte utanför mitt fönster. På tal om is så var jag och handlade på Maxi igår. Och när jag kom ut till min bil hade solen gjort sitt och all is på baksidan av bilen hade smält bort och det lg nu en stor hög med issplitter bakom bilen. Såg ut som en ismaskin flippat ur. SÅ nog är våren på väg alltid - till och med i umeå.

Och om någon vecka byter vi till sommartid. Jag å min soida behöver dock inte ändra mina klockor då de varit oinställda på det sedan i somras. Nu vil jag bara att snön ska bort så jag kan få gå i mina converse och ha min nya skinnjacka.




Sommaren jag minns. Kan det bli bättre?


Ni vet att ni älskar mej.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag längtar också efter converse och skinnjacka. Tror att jag ska debutera tidigare i år bara för att trotsa vintern.

2010-03-06 @ 15:24:16
URL: http://studentmammanbloggar.blogg.se/
Postat av: Ida Josefsson

haha, då blir vi två! =D

2010-03-06 @ 17:01:54
URL: http://idalinneajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0