Ida Linnea Ericsdotter

Ida Linnea Ericsdotter. Hur bra låter inte det? Japp, jag är i namnbytarsvängen och har sedan ett par timmar tillbaka starka planer på att byta efternamn. Ida Linnea Ericsdotter, det klingar fint!

Fick den briljanta idén idag i skolan och ringde genast hem till syrran för att få henne att också vilja byta efternamn och efter en stunds övertalan så kunde hon tänka sig att gå med på det. Då kommer vår familj på fyra personer att ha tre efternamn, Josefsson, Larsson och Ericsdotter. Undra vem man i sådana fall ska addressera julkorten till? Familjen Josefsson/Larsson/Ericsdotter? Som tur var bor varken jag eller Emma hemma fortfarande så det där med julkorten bör inte bli några bekymmer....

Helena var den första som fick veta om min briljanta bytanamnidé. Hon var inte jättepositiv till det och undrade om inte detta, precis som när det gäller tatueringar, är en fas jag är inne i just nu och säkerligen kommer tröttna på om en vecka. Men det skiter jag i nu. Jag ska byta namn!


Vänligen,
Ida Linnea Ericsdotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0