20 år, 364 dagar och 6 minuter

Japp, snart smäller det! Snart kommer jag kunna titulera mej som "21 årig sofistikerad brunett/kvinna med höga ambitioner om att rädda världen från dess undergång och sig själv från sitt nagellacksberoende ". Inte så pjåkigt. Så, vad har då en så högpresterande kvinna som jag lyckats med under de senaste 20 åren? Jo, ingenting. Vilket betyder att jag måste ta igen 20 år av usel insats för motverkning av världsvälten, HIV-smittan och farmvillenördar de nästkommande 20 åren. Detta plus allt annat "jag som sofistikerad och utpåtriktad kvinna" förväntas göra de kommande åren som att skaffa mej en hederlig utbildning, ett jobb, någon att - som emma uttrycker det, para mej med och få triljoner griniga ungar med, skaffa en älskare, en fjording, ett hus med förråd, en symaskin, lära mej göra omelett, sluta vara rädd för fiskar, avla fram lite mer barn, bli befodrad och till sist rädda världen. När jag nu ska hinna göra det.... mellan blöjbyten och mockning av hästbajs kankse (varför i helvete jag nu fått för mig att skaffa en häst)?

Nåja, en spännande framtid jag går till mötes. Och i morgon blir man 21. Suck, ångest.




     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0