oj då..

det var hemskt vad dålig jag har blivit på att blogga. Eller jag har i och för sig aldrig varit bra på att blogga. Jag blir bara sämre, en nedåtgående trend - and i like it!

Nu tar företagsekonomi upp stora delar av min tid. Jag hatar det. Jag tycker att diagram och annan sån skit är ren crap. Jag är ingen excellmänniska. Jag är mer en wordmänniska. På mitt jobb i somras fick jag lära mig att det finns två slags människor: excell eller wordmänniskor. Jag är definitivt en wordmänniska. Fast jag hatar det där gemet som tidigare fanns i word. Jag kände rent hat mot det gemet. Jag tror wprdgemet fick ta emot mycket stryk i min tonårsrevolt.

Nu ska jag plugga lite ekonomi. Dagens mål är att förstå skillnaden på balansräkning och resultaträkning. Kanske inte så svårt för vanliga homo sapiens men lite krångligt för en wordmänniska.

Peace.



Kommentarer
Postat av: Lisa

snygg design!!!

2010-08-31 @ 20:10:05
URL: http://studentmammanbloggar.blogg.se/
Postat av: ida Josefsson

haha! jasså, nu passar det att kommentera!!!! =P

2010-08-31 @ 21:49:23
URL: http://idalinneajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0